Lööördag

Lördagkväll och jag är ensam.. Savannah ligger och sover och Chris är och tar några kalla hos zääta! Om jag gillar det håller vi tyst om.. =) nej men imorrn åker jag ju te lesjö och vi kommer inte ses på 10 dagar så då trodde jag vi skulle ha mys med varandra idag! men så blev inte fallet och jag får klara mig med min godispåse och da vinci-koden!
Idag va vi till örebro en sväng.. Chris ville ha lite kläder! Han införskaffade sig fyra t-shirtar och jag två linnen från lager 157, och sen köpte han sig ett par chinos på MQ! så lite blev det i alla fall.. så nu missa jag din fotbollsmatch idag Jenna, det va inge bra! hoppas derbyt gick bra, jag höll tummarna för er!

Det har varit ett par ganska dystra dagar i vårat hem de senaste dagarna.. det har tänkts mycket på jobb, pengar och sånt! jag ska jobba på äldreboendet i sommar, som är ganska långt bort från mitt hem! och jag har ju inget körkort! blir inte så kul att cykla varje dag, inte heller då jag ska lämna sannis på dagis! och efter sommaren kommer jag inte ha något jobb, vad händer då? ska jag stämpla kommer jag inte klara mig ändå, kommer få dynglite pengar! och chris har inget bra jobb, han hatar verkligen sitt jobb just nu! vi har pratat om att vi är beredda att flytta om det skulle finnas jobb nån annanstans! men det finns det ju inte heller.. hur våran framtid ser ut vill jag inte veta just nu! jag hoppas det kommer ett ljus snart, och det ska va snart det.. man känner en stor press när man har barn, att hon ska ha det bra! vi vill flytta till större, ha bra jobb osv! men det är svårt....

börjar få lite ångest nu att jag ska åka hem te lesjö imorrn... ska va borta från kga i två veckor verkligen! samtidigt känns det skönt att få jobba lite! men som sagt, två veckor är lång tid! och 10 dagar är lång tid att va borta från chris.. och det är bra länge för savannah att va från sin pappa! men nu är det som det är och jag måste jobba!

nu ska jag kolla på filmen och tycka synd om mig själv.. fan vilket dystert inlägg det blev känns det som! =) blir bättre nästa inlägg får vi hoppas! ha en bra lördagkväll alla.. hörs snart igen!

avslutar med en bild på den bästa, prinsessan Savannah Alicia.


Kommentarer
Postat av: jenna

ag tror det kommer vända för er snart gumman ska du se, men om ni måste flytta till ett jobb så får ni inte flytta allt för långt bort :/.. vi ses om en stund, tänte ju att jag måste säga hej då när ni ska va borta så länge. pusspuss

2009-05-10 @ 10:57:04
Postat av: Anonym

Men du har råd att förstora brösten som kostar mellan 30000-60000.. Men det är ju upp till var och en om man vill prioriterar sitt utseende framför familjens ekonomi :)

2009-05-10 @ 14:14:51
Postat av: Helle

Det blåser snart medvind ska du se. Jobb dyker det alltid upp för eller senare. Vad vill du jobba med? Vet att det finns lite jobb i GBG inom äldrevården, samt undersköterskor söker de alltid här.

2009-05-11 @ 09:34:30
Postat av: Anna-Lena

2009-05-13 @ 09:23:59
URL: http://alt1987.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Det är samma här nu... skit töligt.. du har inte funderat på att börja plugga i höst?? Det går ju fortfarande att söka in utbildningar. Annars så tror jag nog att det måste vända snart på jobbfronten.. håller tummarna för er.

Puss

2009-05-13 @ 09:25:24
URL: http://alt1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback